2011. március 13., vasárnap

Céklás muffin, csokipasztillával


Ezt a muffint vittem a makói Csajos klubba. Mint mindig, most is szuper volt a hangulat, rengeteget nevettünk, de sokat beszéltünk komoly dolgokról is. Két új taggal is bővült a társaság, nagyon örülök, hogy megismerhettem őket. No, de térjünk rá a klub gasztrós részére :) . Megint terülj terülj asztalkám volt, rengeteg finomságot hoztak a lányok - biztos ettől kezdtem el hízni ;).
Limara finom csokis-levendulás-mentás kekszet sütött!
FEvi citromvajas keksze szintén valami álom, mindig levesz ezzel a fantasztikus krémmel (és én még nem is szeretem a citromot!! :)
Foncsi mennyei nutellakrémes muffint és szemtelenül finom szilvakrémes kekszet készített.
Macus pedig egészséges és ízletes zabpelyhes kekszet sütött.
No volt lángos, túrótorta és még rengeteg minden.

Ahogy írtam, én egy céklás és sokcsokis muffint készítettem. Miért pont céklásat :) ? Azt csak Medora tudja ;). Mivel kicsit féltem, hogy a lányok nem fogják szeretni a céklát, ezért kevesebbet tettem belőle. A képen látható muffint a múlt hétvégén sütöttem, ebben több a cékla és a kakaó, de a többi hozzávaló ugyan az. Most ennek a receptjét írom le.

Hozzávalók 12 db-hoz
11 dkg cukor
2 tojás
0,75 ml olaj
1,5 dl natúr joghurt
25 dkg fehér tönköly liszt
1 cs sütőpor
2 púpos evőkanál kakaó
10 dkg étcsoki pasztilla (Bellytől :)
5 dkg tejcsoki pasztilla (szintén Bellytől kaptam)
5 dkg 61%-os csokoládé
7 dkg sült cékla

A céklát felszeleteljük, majd az olajjal, cukorral, tojással és joghurttal turmixgépbe tesszük. Alaposan összeturmixoljuk. A száraz hozzávalókat (liszt, sütőpor és kakaó) egy tálban kimérjük, átszitáljuk és összekeverjük a nedves hozzávalókkal. Végül hozzáadjuk a csokipasztillákat és az összetördelt csokit, majd belekanalazzuk a muffinsütő mélyedéseibe. 180 fokon 15 percig sütjük (tűpróba).
Az étcsokoládé miatt nem lesz annyira édes a muffin, aki édesszájú, nyugodtan növelheti a cukor mennyiségét.

TIPP:
A céklát érdemes kb 1 órán sütni, 180 fokon (gumó nagyságától függően). Én úgy szoktam, amikor amúgy is sütök valamit a sütőben, az alsó rácsra teszem a céklát, majd felhasználásig a hűtőben tárolom.

17 megjegyzés:

Krisztina konyhája írta...

Nagyon izgalmasan hangzik, csoki és cékla, mindkettőt szeretem, de egyben még nem próbáltam, szerintem most jött el az ideje :)

MJ írta...

Jó étvágyat Csajok! Kellemes hétvégét!

Limara írta...

Mennyei volt!:) Én rajongok a cékla-csoki párosért, nagyon.nagyon finom volt!:)

Mézigörl írta...

Én is imádom a cékla-csoki párost! A muffin szenzációsan néz ki!:-)

Macus írta...

Isteni volt!

Bianka írta...

Nagyon guszta, még sosem ettem céklás süteményt

egycsipet írta...

A céklás sütik engem még nem hálóztak be, de ez nagyon ott van, megkóstolnám! :))

Gizi írta...

Nagyon guszta!!! Imádom a céklás süteményeket, na és ha még csokoládé is van benne, hát.....:))

fevi írta...

Sajnálom Ami, hogy lemaradtam róla, na de így járnak a későn érkezők. Nagyon jól néz ki. Igyekszem majd legyőzni a céklával szembeni averziómat.

Biljana írta...

Obozavam muffine, izgleda slasno:-)
Hvala na posjeti, pozdrav iz kisne Rijeke

Ami írta...

Krisztina: nagyon ajánlom, én már menthetetlen vagyok, most is van a hűtőben 2 sült céklagumóm :)

MJ: köszönöm szépen! :)

Limara: köszike, köszike, köszike! :)))


Mézigörl: drága vagy!

Macus: örülök, ha ízlett :) a kekszed is finom volt nagyon!

Bianka: szerintem próbáld ki, nem fogsz csalódni!

Gizi: ugye-ugye? A csoki mindent jobbá várazsol :)

fevi: szinte nem is lehet érezni a cékla ízét, csak a gyönyörű színt ad az ételnek. Ha ki szeretnéd próbálni, ajánlom, hogy kevesebb céklával készítsd, mert akkor 100%, hogy nem fogod érezni az ízét. Utána pedig bátran lehet kísérletezni. Én imádom édesen a céklát (sütikben).

Biljana: poljubci is Segedina draga Biljo! :) hvala ti!

Medora írta...

Nagyon fincsi volt és a színe! Megbocsájtom a céklát.

foncsi írta...

hogy én erről miért maradtam le?! talány. a csendes megfigyelés is nagyon le tudja ám foglalni az embert. :) na majd legközelebb...:D persze ha rajtam múlna, simán belenyomatnám valami tejszínes-csokis tortába - a céklát, mint alapanyagot.. mmm...már látom is anya arcát:D

Ami írta...

Medora: :DDDDD
Örülök, hogy azért meggyőztelek ;)

Foncsi: lehet,azért maradtál le mert az asztal másik sarkára tettem le a süti :(. No, majd legközelebb :).
Tejszínes-csokis tortában...összefutott a nyál a számban, csakis céklával tudom elképzelni :)

kokito írta...

Nagyon megfogott ez a recept, vajon kivitelezhetö céklabeföttel?

Ami írta...

Kokito: örülök, ha tetszik! :)
édes céklabefőtt? Erről meg én nem hallottam :) - ha erre gondoltál, akkor érdekelnének a részletek! :) Saját befőzés? Vagy a savanyúságra gondolsz? Azzal nem biztos, hogy működne. Bár egyszer ettem olyan "savanyúságot", ami totál édes volt :), azzal jó lenne a süti.

Névtelen írta...

Szia én délutánra tervezem megsütni,ha hazahoztam a kis manómat a bölcsiből.Céklás-csokis browniet már sütöttem,most szeretném ha ez kápráztatna el az ízével :)